6 Ιανουαρίου - Το σωσίβιο της καθημερινότητας

      Ξέρεις όταν μένεις μόνος και είσαι αντιμέτωπος με τις σκέψεις σου και τον εαυτό σου; όταν είσαι μόνος και χαλαρός. Ξέρεις η καθημερινότητα και καλύτερα η ρουτίνα φέρνει ένα πέπλο προστασίας σε όλες τις ανασφάλειες και τις ανησυχίες σου. Δεν χρειάζεται ούτε να πολυσκεφτείς, ούτε να προβληματιστείς. Comfortably numb. Κάνεις αυτά που έχεις συνηθίσει, αυτά που γνωρίζεις, ζεις την πεπατημένη και αισθάνεσαι ασφάλεια. Πρωτόγονη ανάγκη η ασφάλεια μας.
      Αυτή η ρουτίνα, η ώρα που θα χτυπήσει το ξυπνητήρι, πόσα λεπτά μπορείς να χουζουρέψεις, η πρώτη σου κίνηση, το πώς ανακατεύεις τον καφέ, πόση ώρα θα σου πάρει να ντυθείς, ο ίσιος δρόμος που ακολουθείς για τη δουλειά, η ίδια καλημέρα που λες στους συναδέλφους, η καρέκλα σου, ο τόνος της φωνής σου καθώς εξυπηρετείς, η ώρα που σχολάς, το ίδιο πιάτο που τρως κάθε μέρα, το ίδιο συναίσθημα στο τέλος της εργασιακής σου μέρας, οι ίδιες κινήσεις που κάνεις προτού κοιμηθείς, το καθιερωμένο τηλέφωνο με τους δικούς σου ανθρώπους, όλα αυτά που περιγράφω και κάποτε τα χαρακτήριζα πώς η νοοτροπία του δημοσίου υπαλλήλου μπορεί και να μεταφερθεί και στην προσωπική σου ζωή, όλα αυτά τα "συνηθισμένα" λοιπόν, σήμερα τα χαρακτηρίζω σωσίβιο.
       Σήμερα, λοιπό, που έχω διακοπές και δεν είμαι συνηθισμένη στις διακοπές, έχω έρθει αντιμέτωπη με το χρόνο, δεν με απασχολεί πλέον η σκέψη "τι έχω να κάνω". Η ασφάλεια της ρουτίνας, η ανία της ρουτίνας έχει αντικατασταθεί από μία απροσδιόριστη ανησυχία.
        Φανταστικό τι σου κάνει ο πολιτισμός μας. Οι αργίες σου δίνουν χώρο και χρόνο να μείνεις με τον αυτό σου. Και αυτό σε φοβίζει. Η ρουτίνα με κάνει να κρύβω όλες μου τις ανησυχίες κάτω από το χαλί. Και τώρα; Τώρα τις είδα.
         Και όπως συνήθως θέλω να τις αποφύγω. Οι φοβίες είναι οι σκέψεις μου και οι σκέψεις μου είναι μη ρεαλιστικές. βασίζονται σε μη ραλιστικές πεποιθήσεις και το ξέρω.
          Να έρθω σε επαφή με το βαθύτερο εαυτό μου, να εντοπίσω τις ανάγκες μου και να τις ικανοποιήσω. Οι διακοπές είναι δώρο. Δώρο για να έχει ησυχία και να με βρώ. Να με βρω και να μη φοβηθώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

18 Ιανουαρίου - Είμαι σημαντική